Pusaudžu motivācijas programma MOT
MOT ir pusaudžu motivācijas programma, kuru MOT aizsāka norvēģu olimpiskie sportisti pēc Ziemas Olimpiskajām spēlēm 1994.gadā ar mērķi novērst sociāla rakstura problēmas sabiedrībā. MOT koncepta pamatā ir vēlme veidot drošāku sabiedrību, stiprinot jauniešu izpratni un drosmi - drosmi dzīvot, rūpēties un pateikt nē. MOT koncepts tiek nodots lietošanai skolās uz sadarbības līguma pamata.
MOT vērtības: DROSME PATEIKT NĒ!; DROSME DZĪVOT; DROSME RŪPĒTIES
Vairāk par MOT mājas lapā www.mot.lv
Skolā darbojas 3 MOT treneri:
Santa Bērziņa 7.a un 7.b klasē
Rolands Brikmanis 8.klasē
Agnese Meiere 9.a un 9.b klasē
Projekta mērķis: īstenojot skolēnu iniciatīvu projektus, stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, sekmēt skolēnu aktīvu pilsonisko līdzdalību un vairot visu skolēnu labbūtību.
2024.gadā arī mūsu skolā tiek īstenots projekts Kontakts, ko skolē realizē skolēnu pašpārvalde. Jauniešu projekta mērķis bija veicināt skolēnu savtarpējo līdzdalību, kā arī veicināt skolēnu izpratni par līdzdalības jēdzienu un kādas ir jauniešu līdzdalības iespējas skolā un pilsētā. Projekta ietvaros tika rīkotas izglītojosās nodarbības par līdzdalību, notiks piedzīvojumu spēle (Ne)Iespējamā misija sadarbība ar biedrību Piedzīvojumu Gars, jaunieši organizēja sporta spēļu pēcpusdienu 5.-6.klasēm, kā arī norisinājās īsfilmu konkurss "Lielais Miķelis", kura ietvaros jaunieši veidojas savas īsfilmas par tēmu "Mūsu klase un līdzdalība"
Nacionālais Veselību veicinošo skolu tīkls
Atbilstoši Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2014.-2020. Slimību profilakses un kontroles centrs 2014. gadā uzsāka darbu pie Veselību veicinošo skolu kustības atjaunošanas un attīstīšanas Latvijā. 2014. gadā tika izveidota konsultatīva institūcija - Nacionālā Veselību veicinošo skolu tīkla padome. Padome apstiprināja kritērijus Veselību veicinošām skolām un Slimību profilakses un kontroles centrs izsūtīja informāciju par kustības darbības atjaunošanu visām skolām un aicinājumu iestāties Nacionālajā Veselību veicinošo skolu tīklā.
Tīkla dalības skolu ieguvumi:
Galvenie Veselību veicinošas skolas ieguvumi ir:
Mūsu skola iestājās veselīgas skolas tīklā 2015./2016. m.g.
Koordinatores skolā Inese Dāboliņa un Iveta Gūtmane
Eiropas Sociālā fonda projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001
SAM: 8.3.2. Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai
Projekta īstenotājs: Valsts izglītības satura centrs
Projekta īstenošanas laiks: 01.01.2017. – 31.12.2023. (Friča Brīvzemnieka pamatskola aktīvi iesaistījās un piedalījās projektā no pirmās dienas).
Projekta mērķis: Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.
Plānotie rezultāti: Projekta īstenošanas rezultātā visā Latvijas teritorijā vismaz 253 vispārējās izglītības iestādes būs izstrādājušas un ieviesušas to izglītojamo vajadzībām atbilstošas individuālās pieejas mācību sasniegumu veicināšanai - ieviesušas jaunas mācību pieejas formas mācību satura apguvei (individualizētās nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, u.c.), kā arī nodrošinājušas alternatīvu neformālās izglītības pasākumu kopu (tematiskās nometnes, konkursus, inovatīvas interešu izglītības programmas (t.sk. STEM jomā), u.c.) un tām būs pieejama visaptveroša atbalsta sistēma (ārvalstu metodikas un datu krātuves), kā arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus.
Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” jeb projekts PuMPuRS. Projekta Nr. 8.3.4.0/16/I/001
Projekta mērķis: mazināt to skolēnu skaitu, kuri priekšlaicīgi pārtrauc mācības.
Projekta norises laiks: 2017. - 2023.gads (Friča Brīvzmenieka pamatskola iesaistījās projektā no 2019.gada)
Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu. Friča Brīvzmenieka pamatskolā skolēniem tika sniegta individuālas konsultācijas dažādos mācību priekšmetos.
Atbalsts pozitīvai uzvedībai (APU) jeb Eiropas Sociālā fonda projekts „Atbalsta programmu izstrāde un īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei”
(Vienošanās Nr.2010/0328/1DP/1.2.2.4.1/10/IPIA/VIAA/002)
Projekts tiek realizēts ESF apakšaktivitātes 1.2.2.4.1. „Iekļaujošas izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide, nepieciešamā personāla sagatavošana, nodrošināšana un kompetences paaugstināšana” ietvaros.
Projekta īstenotājs: Latvijas Universitāte.
Projekta īstenošanas laiks: 2011.gada 3.janvāris – 2013.gada 31.decembris. (Friča Brīvzemnieka pamatskola aktīvi iesaistījās un piedalījās projektā no pirmās dienas).
Projekta virsmērķis ir izstrādātās atbalsta sistēmas ieviešanas rezultātā samazināt sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu skaitu 15 pašvaldībās un 25 izglītības iestādēs, veicinot viņu iesaistīšanos izglītībā un nodarbinātībā, tādējādi veicinot viņu iekļaušanos sabiedrībā.
Projekta tiešais mērķis ir izzināt, modelēt, aprobēt un izvērtēt sociālās atstumtības risku mazināšanas un novēršanas sistēmu 13 – 25 gadus veciem jauniešiem 15 pašvaldībās, lai samazinātu sociālās atstumtības riskus un to jauniešu skaitu, kas agri pamet mācības un neturpina izglītību, kā arī veicinātu viņu profesionālās ievirzes izglītību un nodarbinātību, stiprinot iesaistīto institūciju kapacitāti, attīstot atbalsta sistēmu un paaugstinot projektā iesaistītā personāla kompetences līmeni.
Izstrādāta un uzsākta Sociālās atstumtības mazināšanas programma, kura sastāv no 5 sadaļām, tās visas savstarpēji kombinējas un projekta skolās tiek ieviestas vienlaicīgi ar 2012./13. mācību gadu: Atbalsts pozitīvai uzvedībai (APU) visai skolas saimei; Sociāli emocionālā audzināšana skolās visai skolas saimei; Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes veicināšanai (VIMALA) (5.-7.klases); Karjeras atbalsta programma skolēniem ar sociālās atstumtības risku (no 14 gadiem); „Lakstīgala” - mentorings alternatīvai dzīves pieredzei (studenti/mentori skolēniem).